• sluis panheel
  • nieuwegeinsebrug
  • john frostbrug
  • fietsbrug westenholte
  • de dellen
  • gouwesluis
  • emmabrug
  • hoogspanningsmasten
  • singel deventer
  • vloeistofdicht
  • van brienenoordbrug boog
  • klein polderplein
  • brug fort everdingen
  • koninginnesluis
  • john frostbrug staal inspectie
  • haringvlietbrug
  • zeesluis farmsum
  • nelson mandelabrug
  • nelson mandelabrug pijlers
  • van brienenoordbrug
  • damwand inspectie
  • westenvoortsebrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • brug rhenen
  • hechtsterkte
  • gooiland
  • boorwerk
  • tunnel onder de noord
  • draaibrug sas van gent
  • Sluis Panheel
  • Nieuwegeinsebrug
  • John Frostbrug
  • Fietsbrug Westenholte
  • De Dellen
  • Gouwesluis
  • Emmabrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Singel Deventer
  • Vloeistofdicht keuring
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Klein Polderplein
  • Brug Fort Everdingen
  • Koninginnesluis
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Haringvlietbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Nelson Mandelabrug
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Damwand inspectie
  • Westenvoortsebrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Brug Rhenen
  • Hechtsterkte meting
  • Gooiland
  • Boorwerkzaamheden
  • Tunnel onder de Noord
  • Draaibrug Sas van Gent

Nelson Mandelabrug

In opdracht van Movares Nederland is voor de gemeente Arnhem door Caljé Infra Advies een totaal technische inspectie conform CUR-Aanbeveling 72 klasse 1.2 uitgevoerd aan de Nelson Mandela brug.

Om een goed beeld van het kunstwerk te krijgen is voor de opdrachtgever het volgende bepaald:
  • Het vaststellen van de huidige onderhoudstoestand c.q. het bepalen van de constructieve onderhoudstoestand van het betreffende instandhoudingsonderdeel.
  • Het in beeld brengen van eventueel aanwezige schade, het bepalen van de oorzaak van deze schade en het formuleren van een duurzaam hersteladvies. 
  • Het afgeven van een indicatie van de restlevensduur van het betreffende instandhoudingsonderdeel.

Er werd hier specifiek gekeken naar de ondervloer en spannokken van de uitbouwkokers, de opleggingen, de voegovergangen, de geleiderails, de leuningen, de hemelwaterafvoer en de verlichting in de brug.

Om verscheidene onderdelen te bereiken werd een autohoogwerker ingezet. Deze was nodig voor de opleggingen en om toegang te krijgen tot de kokers.

Een bestuurbare endoscoop werd gebruikt om de spannokken van de uitbouwkokers te inspecteren.

Daarnaast is met behulp van een Hilti Ferroscan de wapening en de aanwezige betondekking in beeld gebracht.

Eventuele holle ruimtes in het beton werden gededecteerd door gebruik te maken van een radar systeem GSSI SIR-3000.