• gouwesluis
  • van brienenoordbrug boog
  • brug fort everdingen
  • westenvoortsebrug
  • de dellen
  • van brienenoordbrug
  • damwand inspectie
  • fietsbrug westenholte
  • haringvlietbrug
  • emmabrug
  • boorwerk
  • john frostbrug staal inspectie
  • brug rhenen
  • gooiland
  • hoogspanningsmasten
  • hechtsterkte
  • nelson mandelabrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • sluis panheel
  • john frostbrug
  • singel deventer
  • tunnel onder de noord
  • vloeistofdicht
  • draaibrug sas van gent
  • zeesluis farmsum
  • klein polderplein
  • nelson mandelabrug pijlers
  • nieuwegeinsebrug
  • koninginnesluis
  • Gouwesluis
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Brug Fort Everdingen
  • Westenvoortsebrug
  • De Dellen
  • Van Brienenoordbrug
  • Damwand inspectie
  • Fietsbrug Westenholte
  • Haringvlietbrug
  • Emmabrug
  • Boorwerkzaamheden
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Brug Rhenen
  • Gooiland
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Hechtsterkte meting
  • Nelson Mandelabrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Sluis Panheel
  • John Frostbrug
  • Singel Deventer
  • Tunnel onder de Noord
  • Vloeistofdicht keuring
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Zeesluis Farmsum
  • Klein Polderplein
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Koninginnesluis

Liggerkop inspectie

Rijkswaterstaat Oost-Nederland heeft een deel van het landelijke auto(snel)wegennet in beheer, en als doel de veiligheid en doorstroming van (auto)verkeer te kunnen garanderen. Hiervoor moet naast het dagelijks beheer ook periodiek onderhoud worden gepleegd om de kwaliteit van het netwerk op een aanvaardbaar niveau te houden. Hiervoor worden er periodiek inspecties op de verschillende onderdelen van het areaal uitgevoerd.

Bij deze inspecties gaat het concreet om de kunstwerken welk zijn opgebouwd uit geprefabriceerde contactliggers in de rijkswegen A1, A28 en A50.

In het verleden zijn bij inspecties naar kunstwerken bestaande uit geprefabriceerde contactliggers schades geconstateerd aan de liggerkoppen ter plaatse van de opleggingen.
Door de schades kunnen de liggers op den duur locaal bezwijken bij de opleggingen.

Rijkswaterstaat heeft Tauw in combinatie met Caljé Infra Advies opdracht gegeven met als doel de schades aan de geprefabriceerde contactliggers nauwkeurig in kaart te brengen, zodat voor een herstelplan een goede basis voorhanden is om de geconstateerde schade aan de liggerkoppen en conussen ter plaatse van de verankering van de voorspanwapening te herstellen.

[widgetkit id=]