• singel deventer
  • tunnel onder de noord
  • nelson mandelabrug pijlers
  • Martinus Nijhoffbrug
  • brug fort everdingen
  • van brienenoordbrug
  • vloeistofdicht
  • zeesluis farmsum
  • klein polderplein
  • draaibrug sas van gent
  • hechtsterkte
  • emmabrug
  • gouwesluis
  • john frostbrug staal inspectie
  • gooiland
  • haringvlietbrug
  • fietsbrug westenholte
  • van brienenoordbrug boog
  • hoogspanningsmasten
  • sluis panheel
  • damwand inspectie
  • brug rhenen
  • john frostbrug
  • de dellen
  • nelson mandelabrug
  • koninginnesluis
  • nieuwegeinsebrug
  • westenvoortsebrug
  • boorwerk
  • Singel Deventer
  • Tunnel onder de Noord
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Brug Fort Everdingen
  • Van Brienenoordbrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Zeesluis Farmsum
  • Klein Polderplein
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Hechtsterkte meting
  • Emmabrug
  • Gouwesluis
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Gooiland
  • Haringvlietbrug
  • Fietsbrug Westenholte
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Sluis Panheel
  • Damwand inspectie
  • Brug Rhenen
  • John Frostbrug
  • De Dellen
  • Nelson Mandelabrug
  • Koninginnesluis
  • Nieuwegeinsebrug
  • Westenvoortsebrug
  • Boorwerkzaamheden

Liggerkop inspectie

Rijkswaterstaat Oost-Nederland heeft een deel van het landelijke auto(snel)wegennet in beheer, en als doel de veiligheid en doorstroming van (auto)verkeer te kunnen garanderen. Hiervoor moet naast het dagelijks beheer ook periodiek onderhoud worden gepleegd om de kwaliteit van het netwerk op een aanvaardbaar niveau te houden. Hiervoor worden er periodiek inspecties op de verschillende onderdelen van het areaal uitgevoerd.

Bij deze inspecties gaat het concreet om de kunstwerken welk zijn opgebouwd uit geprefabriceerde contactliggers in de rijkswegen A1, A28 en A50.

In het verleden zijn bij inspecties naar kunstwerken bestaande uit geprefabriceerde contactliggers schades geconstateerd aan de liggerkoppen ter plaatse van de opleggingen.
Door de schades kunnen de liggers op den duur locaal bezwijken bij de opleggingen.

Rijkswaterstaat heeft Tauw in combinatie met Caljé Infra Advies opdracht gegeven met als doel de schades aan de geprefabriceerde contactliggers nauwkeurig in kaart te brengen, zodat voor een herstelplan een goede basis voorhanden is om de geconstateerde schade aan de liggerkoppen en conussen ter plaatse van de verankering van de voorspanwapening te herstellen.

[widgetkit id=]