• gouwesluis
  • hoogspanningsmasten
  • van brienenoordbrug
  • haringvlietbrug
  • hechtsterkte
  • nieuwegeinsebrug
  • klein polderplein
  • singel deventer
  • van brienenoordbrug boog
  • vloeistofdicht
  • gooiland
  • zeesluis farmsum
  • koninginnesluis
  • Martinus Nijhoffbrug
  • emmabrug
  • nelson mandelabrug pijlers
  • westenvoortsebrug
  • damwand inspectie
  • sluis panheel
  • john frostbrug staal inspectie
  • tunnel onder de noord
  • fietsbrug westenholte
  • nelson mandelabrug
  • john frostbrug
  • brug rhenen
  • brug fort everdingen
  • draaibrug sas van gent
  • boorwerk
  • de dellen
  • Gouwesluis
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Van Brienenoordbrug
  • Haringvlietbrug
  • Hechtsterkte meting
  • Nieuwegeinsebrug
  • Klein Polderplein
  • Singel Deventer
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Gooiland
  • Zeesluis Farmsum
  • Koninginnesluis
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Emmabrug
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Westenvoortsebrug
  • Damwand inspectie
  • Sluis Panheel
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Fietsbrug Westenholte
  • Nelson Mandelabrug
  • John Frostbrug
  • Brug Rhenen
  • Brug Fort Everdingen
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Boorwerkzaamheden
  • De Dellen

IVOD 2012

Voor het contract IVOD 2012 is Caljé Infra Advies ingeschakeld om als onafhankelijke partij contractopnames uit te voeren voor de door Rijkswaterstaat geselecteerde gegadigden.

Deze contractopnames gelden als basis voor het voorbereiden en uitvoeren van variabel onderhoud aan het asfalt en de kunstwerken in het beheergebied van Rijkswaterstaat Zuid-Holland.

Binnen zeer korte tijd zijn door ons 125 kunstwerken geïnspecteerd, hierbij zaten een aantal kleinere kunstwerken, maar ook de grotere kunstwerken in Nederland, zoals:
  • van Brienoordbrug
  • Beneluxtunnel
  • Tunnel onder de Noord
  • 2e Heinenoordtunnel
  • Haringvlietbrug

Een groot deel van de inspecties is overdag uitgevoerd. Echter om de verkeersdoorstroming zo weinig mogelijk te belemmeren, is een deel van de inspecties in de nacht uitgevoerd. Hiervoor werd deels de weg afgesloten, maar in het geval van de tunnels werden deze geheel afgesloten.

Tijdens de inspectie ronde zijn diverse schadesbeelden naar voren gekomen waar een nader onderzoek voor benodigd was. Deze nader onderzoeken zijn ook in de beschikbare tijd (tenderfase) afgerond zijn. Naast chloride onderzoek, petrografisch onderzoek en een inspectie aan de oplegging van de van Brienenoordbrug zijn er ook veel constructieve beschouwingen uitgevoerd naar tijdens de inspectie geconstateerde scheurvorming.