• nieuwegeinsebrug
  • klein polderplein
  • de dellen
  • john frostbrug
  • gooiland
  • brug fort everdingen
  • singel deventer
  • koninginnesluis
  • hechtsterkte
  • Martinus Nijhoffbrug
  • nelson mandelabrug
  • vloeistofdicht
  • haringvlietbrug
  • emmabrug
  • tunnel onder de noord
  • westenvoortsebrug
  • van brienenoordbrug
  • zeesluis farmsum
  • nelson mandelabrug pijlers
  • draaibrug sas van gent
  • brug rhenen
  • john frostbrug staal inspectie
  • fietsbrug westenholte
  • van brienenoordbrug boog
  • boorwerk
  • sluis panheel
  • damwand inspectie
  • gouwesluis
  • hoogspanningsmasten
  • Nieuwegeinsebrug
  • Klein Polderplein
  • De Dellen
  • John Frostbrug
  • Gooiland
  • Brug Fort Everdingen
  • Singel Deventer
  • Koninginnesluis
  • Hechtsterkte meting
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Nelson Mandelabrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Haringvlietbrug
  • Emmabrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Westenvoortsebrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Brug Rhenen
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Fietsbrug Westenholte
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Boorwerkzaamheden
  • Sluis Panheel
  • Damwand inspectie
  • Gouwesluis
  • Inspectie hoogspanningsmasten

IVOD 2012

Voor het contract IVOD 2012 is Caljé Infra Advies ingeschakeld om als onafhankelijke partij contractopnames uit te voeren voor de door Rijkswaterstaat geselecteerde gegadigden.

Deze contractopnames gelden als basis voor het voorbereiden en uitvoeren van variabel onderhoud aan het asfalt en de kunstwerken in het beheergebied van Rijkswaterstaat Zuid-Holland.

Binnen zeer korte tijd zijn door ons 125 kunstwerken geïnspecteerd, hierbij zaten een aantal kleinere kunstwerken, maar ook de grotere kunstwerken in Nederland, zoals:
  • van Brienoordbrug
  • Beneluxtunnel
  • Tunnel onder de Noord
  • 2e Heinenoordtunnel
  • Haringvlietbrug

Een groot deel van de inspecties is overdag uitgevoerd. Echter om de verkeersdoorstroming zo weinig mogelijk te belemmeren, is een deel van de inspecties in de nacht uitgevoerd. Hiervoor werd deels de weg afgesloten, maar in het geval van de tunnels werden deze geheel afgesloten.

Tijdens de inspectie ronde zijn diverse schadesbeelden naar voren gekomen waar een nader onderzoek voor benodigd was. Deze nader onderzoeken zijn ook in de beschikbare tijd (tenderfase) afgerond zijn. Naast chloride onderzoek, petrografisch onderzoek en een inspectie aan de oplegging van de van Brienenoordbrug zijn er ook veel constructieve beschouwingen uitgevoerd naar tijdens de inspectie geconstateerde scheurvorming.