• sluis panheel
  • klein polderplein
  • gooiland
  • gouwesluis
  • de dellen
  • boorwerk
  • brug rhenen
  • tunnel onder de noord
  • emmabrug
  • koninginnesluis
  • nelson mandelabrug
  • van brienenoordbrug boog
  • van brienenoordbrug
  • zeesluis farmsum
  • damwand inspectie
  • nelson mandelabrug pijlers
  • singel deventer
  • draaibrug sas van gent
  • john frostbrug staal inspectie
  • Martinus Nijhoffbrug
  • john frostbrug
  • hoogspanningsmasten
  • nieuwegeinsebrug
  • haringvlietbrug
  • hechtsterkte
  • vloeistofdicht
  • brug fort everdingen
  • fietsbrug westenholte
  • westenvoortsebrug
  • Sluis Panheel
  • Klein Polderplein
  • Gooiland
  • Gouwesluis
  • De Dellen
  • Boorwerkzaamheden
  • Brug Rhenen
  • Tunnel onder de Noord
  • Emmabrug
  • Koninginnesluis
  • Nelson Mandelabrug
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Damwand inspectie
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Singel Deventer
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • John Frostbrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Nieuwegeinsebrug
  • Haringvlietbrug
  • Hechtsterkte meting
  • Vloeistofdicht keuring
  • Brug Fort Everdingen
  • Fietsbrug Westenholte
  • Westenvoortsebrug

IVOD 2012

Voor het contract IVOD 2012 is Caljé Infra Advies ingeschakeld om als onafhankelijke partij contractopnames uit te voeren voor de door Rijkswaterstaat geselecteerde gegadigden.

Deze contractopnames gelden als basis voor het voorbereiden en uitvoeren van variabel onderhoud aan het asfalt en de kunstwerken in het beheergebied van Rijkswaterstaat Zuid-Holland.

Binnen zeer korte tijd zijn door ons 125 kunstwerken geïnspecteerd, hierbij zaten een aantal kleinere kunstwerken, maar ook de grotere kunstwerken in Nederland, zoals:
  • van Brienoordbrug
  • Beneluxtunnel
  • Tunnel onder de Noord
  • 2e Heinenoordtunnel
  • Haringvlietbrug

Een groot deel van de inspecties is overdag uitgevoerd. Echter om de verkeersdoorstroming zo weinig mogelijk te belemmeren, is een deel van de inspecties in de nacht uitgevoerd. Hiervoor werd deels de weg afgesloten, maar in het geval van de tunnels werden deze geheel afgesloten.

Tijdens de inspectie ronde zijn diverse schadesbeelden naar voren gekomen waar een nader onderzoek voor benodigd was. Deze nader onderzoeken zijn ook in de beschikbare tijd (tenderfase) afgerond zijn. Naast chloride onderzoek, petrografisch onderzoek en een inspectie aan de oplegging van de van Brienenoordbrug zijn er ook veel constructieve beschouwingen uitgevoerd naar tijdens de inspectie geconstateerde scheurvorming.