• damwand inspectie
  • john frostbrug
  • vloeistofdicht
  • van brienenoordbrug boog
  • draaibrug sas van gent
  • hoogspanningsmasten
  • Martinus Nijhoffbrug
  • nelson mandelabrug
  • van brienenoordbrug
  • nieuwegeinsebrug
  • emmabrug
  • klein polderplein
  • brug fort everdingen
  • westenvoortsebrug
  • gooiland
  • john frostbrug staal inspectie
  • sluis panheel
  • zeesluis farmsum
  • nelson mandelabrug pijlers
  • koninginnesluis
  • tunnel onder de noord
  • fietsbrug westenholte
  • haringvlietbrug
  • brug rhenen
  • de dellen
  • gouwesluis
  • singel deventer
  • boorwerk
  • hechtsterkte
  • Damwand inspectie
  • John Frostbrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Nelson Mandelabrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Emmabrug
  • Klein Polderplein
  • Brug Fort Everdingen
  • Westenvoortsebrug
  • Gooiland
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Sluis Panheel
  • Zeesluis Farmsum
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Koninginnesluis
  • Tunnel onder de Noord
  • Fietsbrug Westenholte
  • Haringvlietbrug
  • Brug Rhenen
  • De Dellen
  • Gouwesluis
  • Singel Deventer
  • Boorwerkzaamheden
  • Hechtsterkte meting

IVOD 2012

Voor het contract IVOD 2012 is Caljé Infra Advies ingeschakeld om als onafhankelijke partij contractopnames uit te voeren voor de door Rijkswaterstaat geselecteerde gegadigden.

Deze contractopnames gelden als basis voor het voorbereiden en uitvoeren van variabel onderhoud aan het asfalt en de kunstwerken in het beheergebied van Rijkswaterstaat Zuid-Holland.

Binnen zeer korte tijd zijn door ons 125 kunstwerken geïnspecteerd, hierbij zaten een aantal kleinere kunstwerken, maar ook de grotere kunstwerken in Nederland, zoals:
  • van Brienoordbrug
  • Beneluxtunnel
  • Tunnel onder de Noord
  • 2e Heinenoordtunnel
  • Haringvlietbrug

Een groot deel van de inspecties is overdag uitgevoerd. Echter om de verkeersdoorstroming zo weinig mogelijk te belemmeren, is een deel van de inspecties in de nacht uitgevoerd. Hiervoor werd deels de weg afgesloten, maar in het geval van de tunnels werden deze geheel afgesloten.

Tijdens de inspectie ronde zijn diverse schadesbeelden naar voren gekomen waar een nader onderzoek voor benodigd was. Deze nader onderzoeken zijn ook in de beschikbare tijd (tenderfase) afgerond zijn. Naast chloride onderzoek, petrografisch onderzoek en een inspectie aan de oplegging van de van Brienenoordbrug zijn er ook veel constructieve beschouwingen uitgevoerd naar tijdens de inspectie geconstateerde scheurvorming.