• draaibrug sas van gent
  • vloeistofdicht
  • hechtsterkte
  • klein polderplein
  • haringvlietbrug
  • brug rhenen
  • brug fort everdingen
  • sluis panheel
  • damwand inspectie
  • nelson mandelabrug
  • singel deventer
  • westenvoortsebrug
  • koninginnesluis
  • gouwesluis
  • boorwerk
  • tunnel onder de noord
  • van brienenoordbrug boog
  • john frostbrug staal inspectie
  • gooiland
  • van brienenoordbrug
  • john frostbrug
  • zeesluis farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • fietsbrug westenholte
  • nelson mandelabrug pijlers
  • nieuwegeinsebrug
  • hoogspanningsmasten
  • de dellen
  • emmabrug
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Vloeistofdicht keuring
  • Hechtsterkte meting
  • Klein Polderplein
  • Haringvlietbrug
  • Brug Rhenen
  • Brug Fort Everdingen
  • Sluis Panheel
  • Damwand inspectie
  • Nelson Mandelabrug
  • Singel Deventer
  • Westenvoortsebrug
  • Koninginnesluis
  • Gouwesluis
  • Boorwerkzaamheden
  • Tunnel onder de Noord
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Gooiland
  • Van Brienenoordbrug
  • John Frostbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Fietsbrug Westenholte
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • De Dellen
  • Emmabrug

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.