• emmabrug
  • nelson mandelabrug pijlers
  • klein polderplein
  • brug rhenen
  • nelson mandelabrug
  • boorwerk
  • fietsbrug westenholte
  • gouwesluis
  • singel deventer
  • koninginnesluis
  • draaibrug sas van gent
  • van brienenoordbrug
  • de dellen
  • brug fort everdingen
  • vloeistofdicht
  • damwand inspectie
  • Martinus Nijhoffbrug
  • haringvlietbrug
  • hoogspanningsmasten
  • tunnel onder de noord
  • gooiland
  • van brienenoordbrug boog
  • westenvoortsebrug
  • hechtsterkte
  • sluis panheel
  • john frostbrug
  • zeesluis farmsum
  • john frostbrug staal inspectie
  • nieuwegeinsebrug
  • Emmabrug
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Klein Polderplein
  • Brug Rhenen
  • Nelson Mandelabrug
  • Boorwerkzaamheden
  • Fietsbrug Westenholte
  • Gouwesluis
  • Singel Deventer
  • Koninginnesluis
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Van Brienenoordbrug
  • De Dellen
  • Brug Fort Everdingen
  • Vloeistofdicht keuring
  • Damwand inspectie
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Haringvlietbrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Tunnel onder de Noord
  • Gooiland
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Westenvoortsebrug
  • Hechtsterkte meting
  • Sluis Panheel
  • John Frostbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Nieuwegeinsebrug

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.