• van brienenoordbrug boog
  • Martinus Nijhoffbrug
  • brug rhenen
  • nelson mandelabrug
  • hoogspanningsmasten
  • tunnel onder de noord
  • singel deventer
  • de dellen
  • john frostbrug staal inspectie
  • hechtsterkte
  • gouwesluis
  • vloeistofdicht
  • zeesluis farmsum
  • emmabrug
  • van brienenoordbrug
  • damwand inspectie
  • klein polderplein
  • haringvlietbrug
  • nelson mandelabrug pijlers
  • nieuwegeinsebrug
  • boorwerk
  • john frostbrug
  • gooiland
  • sluis panheel
  • westenvoortsebrug
  • brug fort everdingen
  • draaibrug sas van gent
  • fietsbrug westenholte
  • koninginnesluis
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Brug Rhenen
  • Nelson Mandelabrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Tunnel onder de Noord
  • Singel Deventer
  • De Dellen
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Hechtsterkte meting
  • Gouwesluis
  • Vloeistofdicht keuring
  • Zeesluis Farmsum
  • Emmabrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Damwand inspectie
  • Klein Polderplein
  • Haringvlietbrug
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Boorwerkzaamheden
  • John Frostbrug
  • Gooiland
  • Sluis Panheel
  • Westenvoortsebrug
  • Brug Fort Everdingen
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Fietsbrug Westenholte
  • Koninginnesluis

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.