• zeesluis farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • boorwerk
  • nelson mandelabrug pijlers
  • draaibrug sas van gent
  • van brienenoordbrug boog
  • tunnel onder de noord
  • klein polderplein
  • westenvoortsebrug
  • damwand inspectie
  • haringvlietbrug
  • gouwesluis
  • emmabrug
  • hechtsterkte
  • nieuwegeinsebrug
  • van brienenoordbrug
  • john frostbrug
  • brug fort everdingen
  • de dellen
  • koninginnesluis
  • gooiland
  • brug rhenen
  • hoogspanningsmasten
  • singel deventer
  • nelson mandelabrug
  • vloeistofdicht
  • john frostbrug staal inspectie
  • sluis panheel
  • fietsbrug westenholte
  • Zeesluis Farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Boorwerkzaamheden
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Klein Polderplein
  • Westenvoortsebrug
  • Damwand inspectie
  • Haringvlietbrug
  • Gouwesluis
  • Emmabrug
  • Hechtsterkte meting
  • Nieuwegeinsebrug
  • Van Brienenoordbrug
  • John Frostbrug
  • Brug Fort Everdingen
  • De Dellen
  • Koninginnesluis
  • Gooiland
  • Brug Rhenen
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Singel Deventer
  • Nelson Mandelabrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Sluis Panheel
  • Fietsbrug Westenholte

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.