• zeesluis farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • emmabrug
  • hechtsterkte
  • tunnel onder de noord
  • de dellen
  • john frostbrug staal inspectie
  • gooiland
  • brug rhenen
  • draaibrug sas van gent
  • brug fort everdingen
  • van brienenoordbrug
  • haringvlietbrug
  • koninginnesluis
  • hoogspanningsmasten
  • nieuwegeinsebrug
  • singel deventer
  • van brienenoordbrug boog
  • damwand inspectie
  • sluis panheel
  • westenvoortsebrug
  • vloeistofdicht
  • fietsbrug westenholte
  • nelson mandelabrug pijlers
  • klein polderplein
  • nelson mandelabrug
  • gouwesluis
  • boorwerk
  • john frostbrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Emmabrug
  • Hechtsterkte meting
  • Tunnel onder de Noord
  • De Dellen
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Gooiland
  • Brug Rhenen
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Brug Fort Everdingen
  • Van Brienenoordbrug
  • Haringvlietbrug
  • Koninginnesluis
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Nieuwegeinsebrug
  • Singel Deventer
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Damwand inspectie
  • Sluis Panheel
  • Westenvoortsebrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Fietsbrug Westenholte
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Klein Polderplein
  • Nelson Mandelabrug
  • Gouwesluis
  • Boorwerkzaamheden
  • John Frostbrug

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.