• koninginnesluis
  • tunnel onder de noord
  • emmabrug
  • vloeistofdicht
  • van brienenoordbrug
  • gooiland
  • westenvoortsebrug
  • draaibrug sas van gent
  • nelson mandelabrug pijlers
  • brug rhenen
  • sluis panheel
  • singel deventer
  • john frostbrug staal inspectie
  • haringvlietbrug
  • fietsbrug westenholte
  • klein polderplein
  • Martinus Nijhoffbrug
  • gouwesluis
  • van brienenoordbrug boog
  • boorwerk
  • john frostbrug
  • de dellen
  • nelson mandelabrug
  • zeesluis farmsum
  • nieuwegeinsebrug
  • hechtsterkte
  • brug fort everdingen
  • hoogspanningsmasten
  • damwand inspectie
  • Koninginnesluis
  • Tunnel onder de Noord
  • Emmabrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Van Brienenoordbrug
  • Gooiland
  • Westenvoortsebrug
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Brug Rhenen
  • Sluis Panheel
  • Singel Deventer
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Haringvlietbrug
  • Fietsbrug Westenholte
  • Klein Polderplein
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Gouwesluis
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Boorwerkzaamheden
  • John Frostbrug
  • De Dellen
  • Nelson Mandelabrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Nieuwegeinsebrug
  • Hechtsterkte meting
  • Brug Fort Everdingen
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Damwand inspectie

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.