• emmabrug
  • john frostbrug staal inspectie
  • de dellen
  • tunnel onder de noord
  • sluis panheel
  • vloeistofdicht
  • fietsbrug westenholte
  • zeesluis farmsum
  • boorwerk
  • damwand inspectie
  • nelson mandelabrug pijlers
  • singel deventer
  • gouwesluis
  • hoogspanningsmasten
  • draaibrug sas van gent
  • brug fort everdingen
  • hechtsterkte
  • Martinus Nijhoffbrug
  • van brienenoordbrug
  • westenvoortsebrug
  • nieuwegeinsebrug
  • john frostbrug
  • gooiland
  • nelson mandelabrug
  • haringvlietbrug
  • van brienenoordbrug boog
  • brug rhenen
  • koninginnesluis
  • klein polderplein
  • Emmabrug
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • De Dellen
  • Tunnel onder de Noord
  • Sluis Panheel
  • Vloeistofdicht keuring
  • Fietsbrug Westenholte
  • Zeesluis Farmsum
  • Boorwerkzaamheden
  • Damwand inspectie
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Singel Deventer
  • Gouwesluis
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Brug Fort Everdingen
  • Hechtsterkte meting
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Westenvoortsebrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • John Frostbrug
  • Gooiland
  • Nelson Mandelabrug
  • Haringvlietbrug
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Brug Rhenen
  • Koninginnesluis
  • Klein Polderplein

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.