• boorwerk
  • brug rhenen
  • hechtsterkte
  • sluis panheel
  • gouwesluis
  • van brienenoordbrug boog
  • nelson mandelabrug pijlers
  • Martinus Nijhoffbrug
  • emmabrug
  • nieuwegeinsebrug
  • zeesluis farmsum
  • vloeistofdicht
  • john frostbrug
  • damwand inspectie
  • van brienenoordbrug
  • singel deventer
  • westenvoortsebrug
  • john frostbrug staal inspectie
  • koninginnesluis
  • fietsbrug westenholte
  • nelson mandelabrug
  • hoogspanningsmasten
  • klein polderplein
  • de dellen
  • haringvlietbrug
  • tunnel onder de noord
  • draaibrug sas van gent
  • gooiland
  • brug fort everdingen
  • Boorwerkzaamheden
  • Brug Rhenen
  • Hechtsterkte meting
  • Sluis Panheel
  • Gouwesluis
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Emmabrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Zeesluis Farmsum
  • Vloeistofdicht keuring
  • John Frostbrug
  • Damwand inspectie
  • Van Brienenoordbrug
  • Singel Deventer
  • Westenvoortsebrug
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Koninginnesluis
  • Fietsbrug Westenholte
  • Nelson Mandelabrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Klein Polderplein
  • De Dellen
  • Haringvlietbrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Gooiland
  • Brug Fort Everdingen

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.