• tunnel onder de noord
  • Martinus Nijhoffbrug
  • hechtsterkte
  • draaibrug sas van gent
  • nelson mandelabrug pijlers
  • de dellen
  • brug fort everdingen
  • hoogspanningsmasten
  • haringvlietbrug
  • van brienenoordbrug
  • damwand inspectie
  • klein polderplein
  • gooiland
  • van brienenoordbrug boog
  • vloeistofdicht
  • nelson mandelabrug
  • sluis panheel
  • koninginnesluis
  • john frostbrug
  • nieuwegeinsebrug
  • singel deventer
  • john frostbrug staal inspectie
  • emmabrug
  • brug rhenen
  • gouwesluis
  • fietsbrug westenholte
  • zeesluis farmsum
  • boorwerk
  • westenvoortsebrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Hechtsterkte meting
  • Draaibrug Sas van Gent
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • De Dellen
  • Brug Fort Everdingen
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Haringvlietbrug
  • Van Brienenoordbrug
  • Damwand inspectie
  • Klein Polderplein
  • Gooiland
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Vloeistofdicht keuring
  • Nelson Mandelabrug
  • Sluis Panheel
  • Koninginnesluis
  • John Frostbrug
  • Nieuwegeinsebrug
  • Singel Deventer
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Emmabrug
  • Brug Rhenen
  • Gouwesluis
  • Fietsbrug Westenholte
  • Zeesluis Farmsum
  • Boorwerkzaamheden
  • Westenvoortsebrug

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.