• westenvoortsebrug
  • gooiland
  • van brienenoordbrug boog
  • klein polderplein
  • emmabrug
  • boorwerk
  • haringvlietbrug
  • hoogspanningsmasten
  • zeesluis farmsum
  • vloeistofdicht
  • singel deventer
  • nelson mandelabrug pijlers
  • Martinus Nijhoffbrug
  • tunnel onder de noord
  • koninginnesluis
  • john frostbrug staal inspectie
  • hechtsterkte
  • brug rhenen
  • nieuwegeinsebrug
  • brug fort everdingen
  • draaibrug sas van gent
  • de dellen
  • van brienenoordbrug
  • nelson mandelabrug
  • john frostbrug
  • gouwesluis
  • fietsbrug westenholte
  • sluis panheel
  • damwand inspectie
  • Westenvoortsebrug
  • Gooiland
  • Boog Van Brienenoordbrug
  • Klein Polderplein
  • Emmabrug
  • Boorwerkzaamheden
  • Haringvlietbrug
  • Inspectie hoogspanningsmasten
  • Zeesluis Farmsum
  • Vloeistofdicht keuring
  • Singel Deventer
  • Pijlers Nelson Mandelabrug
  • Martinus Nijhoffbrug
  • Tunnel onder de Noord
  • Koninginnesluis
  • Staal inspectie John Frostbrug
  • Hechtsterkte meting
  • Brug Rhenen
  • Nieuwegeinsebrug
  • Brug Fort Everdingen
  • Draaibrug Sas van Gent
  • De Dellen
  • Van Brienenoordbrug
  • Nelson Mandelabrug
  • John Frostbrug
  • Gouwesluis
  • Fietsbrug Westenholte
  • Sluis Panheel
  • Damwand inspectie

Beverentunnel

In opdracht van Freyssinet is door Caljé Infra Advies assistentie verleend bij het uitvoeren van een technische inspectie / inventarisatie aan de Beverentunnel in de Liefkenshoekspoorverbinding nabij Antwerpen.

Voor deze opdracht hebben wij de schadebeelden in de tunnel geinventariseerd, en zijn er diverse metingen verricht met de ferroscan.

De metingen met de ferroscan waren noodzakelijk om de locatie te bepalen voor de te boren kernen, en voor verzamelen van gegevens voor de constructeur.

Voor de te boren kernen is gebruik gemaakt van een raster van 60 x 60 cm¹. Hiermee komt de wapening duidelijk zichtbaar in beeld, en kan aangegeven worden waar de kernen geboord kunnen worden zonder de wapening aan te tasten.

Voor de gegevens over de wapening voor de constructeur is gebruik gemaakt van de quickscan functie. Hiermee is over de gehele lengte van de tunnel de wapening in beeld gebracht, op verschillende hoogtes.